PROGRAM


    Program podzielony jest na 9 modułów tematycznych, w każdym 20 godzin zajęć dydaktycznych (wykłady, warsztaty kameralne i terenowe) + konsulatacje + projekt końcowy.


    1. Komunikacja interpersonalna i kreowanie warsztatu edukatora:

    • Mój pomysł na edukację
    • Wystąpienia publiczne
    • Emisja głosu
    • Komunikacja interpersonalna

    • 2. Metody kształcenia i wychowania różnych grup odbiorców edukacji:

      • Podstawy dydaktyki
      • Procesy grupowe
      • Proces kształcenia w różnych grupach wiekowych
      • Praca z osobami niepełnosprawnymi
      • Metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach

      • 3. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju:

      • Edukacja ekologiczna w Polsce i na świecie
      • Zrównoważona gospodarka leśna - praca leśnika
      • Edukacyjne walory łowiectwa
      • Pożytki leśne w edukacji i rękodziele
      • Podstawy etnobotaniki

      • 4. Podstawy prawa i bezpieczeństwa w działalności edukacyjnej:

      • Aspekty formalno-prawne edukacji
      • Bezpieczeństwo i higiena pracy
      • Pierwsza pomoc
      • Organizacja zajęć na terenach chronionych
      • Mechanizmy finansowe – pozyskiwanie środków na działalność edukacyjną

      • 5. Kształtowanie infrastruktury edukacyjnej:

      • Architektura w przestrzeni publicznej i edukacyjnej
      • Dynamika Ekspozycji – wystawy przyrodnicze, ścieżki edukacyjne
      • Muzeum Gleb. Gleby w edukacji leśnej
      • Infrastruktura edukacyjna i rekreacyjna w lasach w Polsce i na świecie
      • Pomoce dydaktyczne w edukacji

      • 6. Nowoczesne formy i metody w edukacji:

      • Storytelling – sztuka opowiadania historii
      • Grywalizacja
      • Media społecznościowe
      • Wolontariat w działaniach edukacyjnych
      • Zespół braku kontaktu z naturą

      • 7. Kierunki rozwoju edukacji:

      • Sieć edukacyjna w Europie
      • Kierunki rozwoju edukacji w Lasach Państwowych
      • Edukacja przyrodnicza realizowana przez NGO-sy
      • Nowoczesne centra nauki przez doświadczenie
      • Współpraca różnych podmiotów w działaniach edukacyjnych

      • 8. Edukacja plenerowa (warsztaty terenowe):

      • Zajęcia terenowe promujące idee zrównoważonego rozwoju
      • RPG w edukacji przyrodniczej
      • Możliwości wykorzystania surwiwalu w edukacji
      • Ścieżki przyrodnicze – dobre i złe praktyki
      • Eksperymenty, gry, zabawy i rajdy terenowe

      • 9. Wykorzystanie różnych obiektów w edukacji przyrodniczo-leśnej (warsztaty terenowe):

      • Obiekty edukacyjne w Lasach Państwowych
      • Edukacja przyrodnicza w parkach narodowych